top of page
Skribentens bildNordic Milsim

Spelupplägg Räddningsskolan 14/5



Detta behöver du ha gjort innan spelet OBLIGATORISKT

  • Anmälan: Tryck här (Här kan du även se praktisk information, pris tider etc.)

  • Läs igenom våra regler regler (Vi kommer fråga er om regler vid check-in):

  • Ta med dig en röd och en gul armbindel (oavsett om du har fått en lagplacering)

  • Ta med dig en vit gasbinda/linda, minimistorlek 8x400cm (finns till försäljning för 20kr)

  • Ta med dig träffduk (finns till försäljning för 20kr)

  • Ladda ner appen Telegram (behövs för kommunikation inom laget och ta del av uppdrag)

  • Ta med dig något att förvara vatten i

  • Ta med dig mat, vi har till försäljning (ingen paus för lunch, vi äter i fält under spel och dina kamrater har inte råd med att du försvinner en timme)

  • Säkerställ att all din utrustning fungerar

VIKTIGT: Kom i tid, vi kommer INTE släppa in spelare efter 09:00 då check-in stänger





Medic

  • Sjukvårdare är tillåtet, och alla spelare kan heala en annan spelare.

  • Blir du träffad första gången efter att ha lämnat respawn så har du möjlighet att bli healad.

  • Detta görs genom att en kamrat lindar hela din sjukvårdsbindel (8x400cm) runt din arm.

  • Blir du träffad en andra gång (när du har din sjukvårdsbindel lindad & knuten runt armen) så kan du inte längre bli healad och måste återvända till re-spawn, därefter kan du bli healad på nytt.

Medic-process

  • Du blir träffad- skrik träff klart och tydlig. Den som sköt dig ska veta att du blivit träffad!

  • Ta på dig dathrag/träffduk.

  • Du ropar efter sjukvårdare/medic

  • En kamrat kommer fram och tar din sjukvårdsbindel ifrån dig.

  • Ta av dig deathrag, du är nu en måltavla återigen (även under tiden din kamrat lindar bindeln)

  • När hela bindeln är lindad runt din arm och säkrad med en knut så är du tillbaka i striden igen

  • Inte mer än 20cm av bindel får hänga löst.

Medicbindlar ska vara minst 8x400cm, utan dessa så kan du inte bli healad. Ta med en egen eller köp en personlig av oss för 20kr



LEGEND (teckenförklaring karta)

  • Grön streckat område: Safezone, skyddsglasögon ska fortfarande bäras men inget skjutande av vapen. OBS södra safezone gäller ej.

  • Gul kvadrat med text RS: Gul main respawn

  • Röd kvadrat med text RS:: Röd main respawn

  • Orange/gul kvadrat med svart siffra: Domination point (DP)

  • Röd siffra: UPK punkt

  • Vitt streck: Höjdkurva

  • Orange cirkel: INGA RESTRIKTIONER (G-F 8-9)

  • Orange område mellan G-E 4-5: Beträd ej!


Karta tilldelas vid Check-in (ta gärna med egen plastficka)


Main mission

Domination point (DP)

  • På kartan finns det 4 DP utmarkerade, dessa är strategiskt viktiga punkter för att ta kontroll över området. På dessa punkter ligger det en låda. Ta över punkten genom att trycka på knappen med din lagfärg, för att ge ditt lag poäng och kontroll över området. 1 minut= 1 poäng


  • Punkterna kommer att stängas vid angivna klockslag, den som kontrollerar punkten vid nedstängning tilldelas 100 extra poäng + att platsen blir en permanent respawn-punkt för ditt lag.


Stängning


DP 1 - 11:30


DP 2 - 13:00


DP 3 - 14:00


DP 4 - 15:30


Side missions

  • Under spelet kommer uppdrag att tilldelas ifrån spelledning.

  • Varje uppdrag är värt 300p vid godkänt genomförande (lika mycket som att hålla en punkt i 5h)

  • Uppdrag kan genomföras på områden som inte täcks av spelkartan.

  • Uppdragen påverkar spelet gång mer än bara poäng vid genomförandet. Lyckade uppdrag kan ge det egna laget strategiska fördelar och mer vapenkraft vidare in i spelet.

  • Uppdragen kommer att delas ut via appen ”Telegram”, ni får kanal vid incheck.




Respawn

Main respawn: Direkt- ta dig till platsen, när du nått denna så kan du återgå till striden direkt.

Kontrollpunkt stängd av ditt lag: Var 15e minut, du kan respawna på denna plats varje gång klockan visar XX:00, XX:15, XX:30, XX45.

Mobil respawn: 5-5- 5 minuter i respawn alternativt om ni blir 5 spelare eller fler som ska respawna, då kan alla gå ut samtidigt (så fort ni blivit 5 eller fler oavsett tid kvar) OBS: Inte tillåtet att respawna om det är fiender 60m eller närmare (kan du skjuta på dom ifrån respawn så får du inte respawna)


Mobil respawn

Varje lag kommer att tilldelas en mobil respawn att sätta upp.

Mobil respawn kan endast sättas upp på utmarkerade UPK punkter på kartan med undantag av följande: 1,2,3,4,6,7,8,10,12,14,16,17,18 (som inte är godkända)

Innan mobil respawn kan användas så måste den godkännas av spelledning genom Telegram.


Process:

  • Välj en UPK punkt som är godkänd.

  • Ta er till platsen

  • Meddela via telegram att mobil respawn är på UPK: X och redo att byggas

  • Ni får godkännande av spelledning

  • Ni bygger mobil respawn

  • Ni meddelar att respawn byggd via telegram

  • Mobil respawn kan nu användas för alla i ditt lag

För godkänt byggande av mobil respawn så tilldelas laget 15p


Poäng för byggande av mobil respawn tilldelas endast första gången den sätts upp samt om det sätts upp på nytt efter att ha blivit eliminerad. Laget får alltså inte nya poäng om respawn bara byter plats utan att ha blivit eliminerad av motståndaren, men det är tillåtet att byta plats på mobil respawn utan att motståndaren lyckats eliminera den.


Eliminering av mobil respawn

Mobil respawn kan elimineras av motståndare. För att eliminera motståndarens mobila respawn så gör följande.

  • Deaktivera lamppucken

  • Meddela via telegram att motståndares mobila respawn är eliminerad. Meddelandet ska innehålla följande: Plats (UPK) samt bild på deaktiverad lampa.

Lag som eliminerar motståndares mobila respawn tilldelas 100p


Har ditt lags mobila respawn eliminerats så behöver den hämtas och tas till egen main respawn innan den kan tas ut igen och användas på nytt. Detta kan göras av utslagna spelare (med träffduk).


Radiokanaler


GUL


PMR

• Kanal 1 – 446,00625 MHz.

• Kanal 2 – 446,01875 MHz.

• Kanal 3 – 446,03125 MHz.

• Kanal 4 – 446,04375 MHz.

• Kanal 5 – 446,05625 MHz.

• Kanal 6 – 446,06875 MHz.

• Kanal 7 – 446,08125 MHz.

• Kanal 8 – 446,09375 MHz.


JAKT

• Jakt 1 – 155.425

• Jakt 2 – 155.475

• Jakt 3 – 155.500


RÖD


PMR

• Kanal 9 – 446,10625 MHz.

• Kanal 10 – 446,11875 MHz.

• Kanal 11 – 446,13125 MHz.

• Kanal 12 – 446,14375 MHz.

• Kanal 13 – 446,15625 MHz.

• Kanal 14 – 446,16875 MHz.

• Kanal 15 – 446,18125 MHz.



JAKT

• Jakt 4 – 155.525

• Jakt 5 – 156.000

• Jakt 6 – 155.400

• Jakt 7 – 155.450



SPELLEDNING

Tel. 0708780439

PMR

• Kanal 16 – 446,19375







242 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page